zaterdag 21 april 2012

Glitter nagellak verwijderen

 Nagellak verwijderen waar glitter deeltjes in zitten is altijd een hele klus!
Met nagellak remover je nagellak eraf 'schrobben' is echt een don't.

Gister had ik een artikel over Circus Confetti van Essence geschreven. [link] Dit is zo'n nagellak waar grote glitters in zitten, die je er niet zomaar vanaf krijgt.

Wat heb je nodig: Nagellak remover, aluminium folie, vijf wattenschijfjes en een schaar.



Hoe verwijder je de glitter nagellak?

Stap 1: Watjes knippen

Stap 1: watjes knippen

Knip de wattenschijfjes door de midden.
Nu heb je 10 half ronde wattenschijfjes.

Stap 2: maak de aluminium folie op maat

Stap 2: maak de alluminium folie op maat

Knip de alluminium folie op maat, 
zorg dat je genoeg hebt om rond je vinger heen te winden.
Maar zorg er ook voor dat je niet te veel hebt!

Stap 3: watjes met nagellakremover

Stap 3: watjes met nagellakremover

Zorg dat de watjes vochtig zijn van de nagellakremover.
Zodat je nagellakremover het je hele nagelbed bedekt.

Stap 4: verpak je nagels

Stap 4: verpak je nagels

Bedek je nagels eerst met de vochtige watjes van 
de nagellak remover. Daarna wind je de aluminium folie 
om de watjes heen, hierdoor blijven de watjes beter zitten!
Laat deze 'verpakking' vijf minuten om je nagels heen zitten, 
op deze manier weken de glitters als het ware van je nagels af.

Stap 5: trek de verpakking van je nagels af

Stap 5: trek de verpakking van je nagels af

Trek -voorzichtig- al drukkend op je nagels het geheel van je nagels af. 
Hierboven heb ik  een foto met  de watjes opengeslagen, 
je ziet dat  er heel veel glitters af zijn!

Stap 6: haal de restjes eraf

Stap 6: haal de restjes eraf

Hierboven zie je het resultaat nadat ik de alluminium folie eraf had gehaald.
De achtergebleven glitters zullen er makkelijk afgaan, omdat ze nogal 'week' zijn. 
je hoeft niet te boenen om deze eraf te krijgen.
Zoals je ziet heb ik best wel agressieve blauwe nagellak gebruikt.
Dit heb ik er later met nog wat nagellak remover eraf gehaald.



Was hierna wel heel goed je handen, anders drogen je handen en nagels heel erg uit! Het aan te raden om je nagels en nagelriemen in te smeren met nagelriem olie, of je handen in te smeren met crème voor je handen.

Tips nodig bij het nagels lakken, nailart of verzoekjes? Kijk hier of neem contact op.

2 opmerkingen:

  1. Ik loop een beetje achter met blogs lezen, maar dit is een hele goede tip! Die ga ik onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad een hele goede tip.
    ik zit daar ook altijd mee in de knoop.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...